zaterdag 14 januari 2017

AT-AT Walker


Voor 2017 had ik mij voorgenomen om te leren naaien.
De AT-AT Walker uit Star Wars vind ik het allercoolste ding in de geschiedenis van de wereld, qua design, dus wilde ik daar een knuffel van proberen te maken.
Eerst maakte ik het ding maar eens van papier, zodat ik op basis van die afmetingen eenvoudig een naaipatroon kon maken.



Ik tekende elk vlakje nog eens uit op papier en met behulp van die vormpjes knipte ik de benodigde stukjes stof uit. Ik wilde hem wel grijs laten, maar aan de andere kant moest hij er ook wel knuffelbaar uit komen te zien en daarom koos ik voor grijze stof met bloemetjesmotief.

 

Na een beetje uitleg van mijn vrouw over hoe de naaimachine werkte, was de kop al vrij snel klaar. Een paar coole schieters aan de zijkant en het was meteen al de karakteristieke kop van een AT-AT Walker.

 
 

Vooral de poten en voeten waren nogal veel gedoe, maar na twee weken was hij af en had ik een heuse knuffel-AT-AT. Het lijkt misschien alsof hij heel stevig staat, maar dat is niet zo. Met heel veel geduld en gebalanceer wilde hij wel even voor de foto poseren, maar zijn favoriete houding is toch liggen.
Wil je zelf ook zo'n coole AT-AT Walker maken? Ik heb het naaipatroon in een Word-bestand gezet en dat kun je hier downloaden



Geen opmerkingen:

Een reactie posten