maandag 4 december 2017

Lampen van gastankjes

In navolging van de brandblusserlampen heb ik nu twee lampen gemaakt van oude gastankjes.


De oude baas van wie ik deze oude Campingaz tankjes kocht drukte me op het hart om ze toch vooral eerst met water te vullen voordat ik mijn flex erin ging zetten, zodat het achtergebleven gas helemaal wordt opgenomen in het water en er geen ontploffingsgevaar meer is. Dat gedaan hebbende, werd het toch echt tijd om te flexen. Keihard spul. Twee van die tankjes kostten me een hele schijf.
Vervolgens nog vier gaten erin boren: eentje om de fitting te bevestigen, eentje om het snoer door te doen en twee om de pootjes te bevestigen.


De pootjes maakte ik weer van eikenhout, met deuvels en houtlijm.


Voor de post over de brandblussers, klik hier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten