zondag 17 juli 2016

Zeg het maar

In 1999 was ik in Portland en daar was iets grappigs: op een plein was een soort trappetje in een halve cirkel gebouwd en precies in het midden lag een steen met een tekst die jou uitdaagde iets te zeggen. Dat deed ik en ik hoorde mijn eigen stem superduidelijk weerkaatsen, door de vorm van het trappetje. Alsof ik rechtstreeks in mijn eigen oor praatte. Echt een grappig effect!


Onlangs vond ik precies zo'n soort trappetje in het Stadspark - een beetje verscholen. Daar lag natuurlijk geen steen in het midden, want deze tribune was waarschijnlijk met een heel andere reden gebouwd en het geluidseffect was bij de makers misschien niet eens bekend. Toen ik het precieze midden eenmaal had gevonden, werkte het trouwens óók heel erg goed bij deze trap.


Toch jammer voor alle kinderen die hier wel eens spelen, dacht ik, en daarom besloot ik zelf maar zo'n steen neer te leggen.




Ik heb niet de illusie dat hij heel lang zal blijven liggen, maar hopelijk hebben zoveel mogelijk mensen er plezier van de komende tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten